3 tips om je Click Through Rate te verhogen

Heb je een Google Ad geplaatst om meer bezoekers naar je website te trekken? Dan is het belangrijk de CTR in de gaten te houden, oftewel de Click Through Rate. Dit getal geeft aan hoe vaak mensen erop klikken in verhouding tot het aantal weergaven. Het is natuurlijk belangrijk dat deze zo hoog mogelijk is, want zo haal je het meeste uit je advertentiebudget. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? In dit artikel vind je drie tips voor het verhogen van je Click Through Rate, doe er je voordeel mee! Vind je het daarna nog steeds te ingewikkeld? Schakel dan de experts van Doublesmart in, zij helpen je er graag bij!

Gebruik long tail zoekwoorden

Veel ondernemers die zelf hun Google Ads instellen kiezen daarvoor zoektermen die niet bijster specifiek zijn. En dat is een grote fout. De advertentie wordt daarmee namelijk aan een zeer groot publiek geshowd, waarvan de meeste mensen waarschijnlijk naar net iets anders op zoek zijn dan wat jij te bieden hebt. Daarom is het slim om zo specifiek mogelijke zoektermen in te stellen, oftewel: long tail keywords. Dit zijn keywords die bestaan uit meerdere woorden, die vaak een veel lager zoekvolume hebben. Logisch, want ze zijn specifieker. Wat je daar echter mee bereikt is dat de kans veel groter is dat jouw product of dienst aansluit bij waar diegene naar op zoek is. En daarmee verhoog je de kans dat deze persoon op jouw advertentie klikt.

Gebruik uitsluitingswoorden

Nog een belangrijke tip die tevens betrekking heeft op de zoektermen is het gebruiken van uitsluitingswoorden. Dit is een slimme manier om de mensen uit te sluiten die op zoek zijn naar iets vergelijkbaars, maar dan in een andere kleur, uitvoering of variant. Als jij deze variant niet kunt bieden, dan is het slim om deze toe te voegen als uitsluitingswoord. Zoekt iemand bijvoorbeeld op ‘trendy bankstellen roze’, en jij hebt veel banken, maar geen roze exemplaren? Dan voeg je het woord ‘roze’ toe als uitsluitingswoord. Het zou immers zonde zijn als iemand die specifiek naar een roze bank zoekt en op jouw advertentie klikt, en er vervolgens achter komt dat je helemaal geen roze bankstellen verkoopt. Logisch, niet?

Vergeet je call-to-action niet!

Als je een Google advertentie instelt kun je zelf de metatitel en -omschrijving invullen. Handig, want zo kun je precies de informatie geven die je wilt dat mensen op voorhand krijgen. Aan de hand daarvan besluiten ze namelijk op je advertentie te klikken. Wat veel ondernemers daarbij vergeten is een call-to-action. Ze sommen wat informatie op, maar denken niet na over wat de bezoeker kan verwachten op jouw website. Daardoor kan de CTR blijven hangen op een laag getal, simpelweg omdat de metaomschrijving niet genoeg prikkelt. Wil je daar hulp bij? Bij Doublesmart kunnen ze je helpen alles uit je advertentiebudget te halen, en je CTR zo hoog mogelijk uit te laten vallen.

 

Author: admin

Share This Post On

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *